Najczęściej czytane
Pinterest wprowadza zmiany w interfejsie

Pinterest wprowadza zmiany w interfejsie

Pinterest to wizualna platforma mediów społecznościowych, na której użytkownicy tworzą i zarządzają tematycznymi kolekcjami zdjęć i obrazów, nazywanymi „pinami”. Powszechnie używana jako zbiór pomysłów — „tablice”, które można personalizować w zależności od indywidualnych zainteresowań, lub potrzeb. Zbierane treści najczęściej dotyczą dekoracji, architektury, mody, designu i wielu innych. O Pintereście w kontekście reklamy pisaliśmy już na łamach naszego bloga.

 

Zmiany w interfejsie Pinterest

Platforma zdecydowała się przesunąć kierunek uwagi z cyfrowego „moodboardu” foto na świat treści wideo. Zmiana jest podyktowana rozwojem Pinów (wszystkich rodzajów treści połączonych w całość) , które będą koncentrować się na wspomnianym wideo. Dodatkowo, narzędzia służące do tworzenia Pinów zostały zoptymalizowane, by wszystkie formaty Pinów mogły powstawać w jednym procesie kreacji.

Wraz z połączeniem interfejsów do tworzenia treści, otwarły się funkcje, które wcześniej były ograniczone dla większej liczby użytkowników. Dotychczas, wyłącznie firmy miały możliwość dodawania wideo w serwisie. Godna uwagi jest możliwość dołączania zewnętrznych linków do Pinów. Przed aktualizacją, wyłącznie konta biznesowe miały możliwość załączania zewnętrznych linków.

Od teraz, wszyscy użytkownicy będą mogli tworzyć bardziej dynamiczne treści. W celu wdrożenia zmian, Pinterest wprowadzi API (interfejs programowania aplikacji). Wraz z nim przyjdzie planowanie Pinów, zawierające możliwość wyciszania słów kluczowych, filtrowania komentarzy i wiele innych narzędzi skierowanych do twórców treści.

Wraz z eksplozją popularności Tik-Toka, platformy social media zrozumiały, iż nie muszą specjalizować się w jednej, konkretnej niszy. Przykładem może być Instagram, który na fali popularności Snapchata „zapożyczył” funkcję Stories. Sytuacja powtórzyła się za sprawą Reelsów, inspirowanych produktem ByteDance. Wyznaczanie trendów za sprawą charakterystycznych i nowatorskich funkcji stało się mniej priorytetowe od zdobywania aktywnych użytkowników za wszelką cenę.

 

Zmiany w interfejsie Pinterest

 

Możliwości reklamowe płynące z odświeżonego interfejsu Pinterest

Teraz także i indywidualni użytkownicy zyskają szansę przekierowania na stronę internetową, bądź produkt – własny, lub sponsoringowej firmy!

Pinterest wyraźnie zaznacza, że spodziewa się zobaczyć twórców oznaczających produkty przy wykorzystaniu linków afilacyjnych. Jednakże, na ten moment, są one dostępne tylko dla użytkowników USA i Wielkiej Brytanii.

Platforma wprowadziła również planowanie Pinów. Od teraz, twórcy zyskają szansę wcześniejszego ich przesłania z pozwoleniem aplikacji na opublikowanie go w ustalonym czasie. Dodatkowo, zyskają możliwość tworzenia Pinów w różnych proporcjach, czy edycję elementów takich jak tytuł, szczegóły czy linki – już po publikacji.

Malik Ducard, główny dyrektor ds. treści w Pinterest, powiedział w oświadczeniu:

„Tworząc prostszy i szybszy sposób na wykorzystanie mocy Pinterest, twórcy treści będą mieli ułatwione dotarcie do zaangażowanej publiczności, zarabianie pieniędzy, budowanie marki i wyrażanie tego, co czyni ich wyjątkowo specjalnymi zarówno na platformie, jak i poza nią”

Pinterest, skupiając się na twórcach treści, może zapoczątkować zupełnie nową falę ambasadorów marek. Brandy rosną w siłę, gdy mają za sobą nieformalnych rzeczników pośród platform takich jak TikTok, Twitter czy Twitch. Istnieją celebryci, którzy stali się synonimami tychże platform wyłącznie dzięki naturalnemu przyrostowi obserwujących.  Pinterest, poszerzając swoje narzędzia, głównie o wideo, zasygnalizował wszystkim– dołączyliśmy do gry!

 

Pinterest – podsumowanie

Pinterest ewoluuje, wprowadzając narzędzia koncentrujące się na Pinach, treściach wideo i dodawaniu zewnętrznych linków. Platforma otwiera się na wszystkich twórców, ponieważ większość z wymienionych funkcji była dostępna dla nielicznych. Nowe możliwości platformy mogą wpłynąć na jej rywalizację względem innych, popularnych platform oraz pozycję na rynku.

 

Odważ się na innowacje w Twoim biznesie i postaw kampanię Pinterest! Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl