Najczęściej czytane
Jak stworzyć Challenge na TikToku – przewodnik dla marek

Jak stworzyć Challenge na TikToku – przewodnik dla marek

TikTok to nie tylko źródło informacji i rozrywki dla Gen Z. Ta platforma rozrywkowa stała się również narzędziem marketingowym dla firm. Rozmaite challenge, czyli wyzwania, stanowią specyfikę TikToka i pomagają firmom w dotarciu do klientów. Poniżej w kilku słowach wyjaśniamy,  jak tworzyć TikTok Challenge.

 

Zrozum fenomen TikTok Challenge

Dla wielu osób TikTok to miejsce, gdzie TikTokerzy dzielą się swoją kreatywnością.  W zakładce „Odkrywaj” możemy poznać wiele przykładowych wyzwań na TikToku, które zdobyły miliony wyświetleń. TikTokowi influencerzy, którzy mają miliony followersów, często biorą udział w tych wyzwaniach, przez co przyciągają sobą dodatkową uwagę i generują zasięgi. Często milionowe, a te są bardzo pożądane przez marki.

 

Wybierz odpowiedni format reklamowy dla TikTok Challenge

Nie każde wyzwanie musi być skomplikowane. Polskie firmy na TikToku często wybierają prosty format, polegający na kreatywnym przedstawieniu produktów lub promocji marki. Ważne jest, aby był związany z marką, a ta była przedstawiony w sposób naturalny, bo nic tak nie odstrasza w social mediach, jak brak naturalności.

 

Nawiązanie współpracy z influencerami na TikToku

Współpraca z influencerami to może być klucz do sukcesu dla marki. Dzięki influencerom wyzwanie realizowane z produktem, daje możliwość zdobycia rekordowej liczby wyświetleń. Przed nawiązaniem współpracy warto jednak zastanowić się, czy dany TikToker pasuje do wizerunku marki, czy wartości z jaką kojarzy się marka, współgrają z wartościami, które propaguje influence. Cechy marki muszą być tożsame z cechami osób o nich mówiącymi. To stara zasada tworzenia komunikacji, ale sprawdza się nawet w najnowocześniejszych narzędziach.

 

Opracuj zasady wyzwania TikTok Challenge

Zasady wyzwania są kluczowe. Muszą być jasne, proste do zrozumienia i przede wszystkim atrakcyjne dla uczestników. Stała komunikacja z uczestnikami oraz opracowanie zasad dla firmowego TikTok Challenge są więc niezbędne.

 

Wybór odpowiedniego hashtagu i podkładu muzycznego na Challenge

Popularne hashtagi to serce TikToka. Dzięki nim wyzwania będą widoczne w zakładce „Odkrywaj”. Warto wybierać unikalne trendy, które jednocześnie będą zrozumiałe dla grupy docelowej. Niebagatelną rolę odgrywa też podkład muzyczny, bo to on często sprawia, że wyzwanie staje się viralem.

 

Monitorowanie wyników na TikToku

Miliony, a nawet tysiące wyświetleń to jedno, ale liczy się też jakość interakcji i udostępnianie filmów przez użytkowników. User generated content, czyli treści tworzone przez użytkowników, są znakomitą formą promocji dla każdej marki.

 

Jak stworzyć challenge na TikToku – podsumowanie

TikTok to nie tylko platforma rozrywkowa, ale także potężne narzędzie marketingowe. Dzięki challenge na TikToku wiele marek może zdobyć nowych klientów i zwiększyć swoją rozpoznawalność. Warto jednak pamiętać o efektywnej współpracy z influencerami, dobrze przemyślanych zasadach i monitorowaniu wyników. TikTok to platforma, której nie można ignorować. Nie tylko gdy chcemy dotrzeć do Gen Z.

Chcesz zaplanować kampanię na TikToku? Napisz do nas

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl