Ile kosztują reklamy MMS i SMS?
- Odsłon: 678
Co jest podstawą skutecznego marketingu w erze cyfrowej komunikacji? Mobilność i szybkość przesyłanych komunikatów. Nie bez powodu coraz większym zainteresowaniem cieszą się platformy umożliwiające masową wysyłkę SMS/MMS. Jak działa reklama SMS i MMS? Ile kosztuje reklama SMS/MMS?
Ile kosztują reklamy MMS i SMS: czym są i jak działają?
Wiadomości tekstowe i multimedialne to przodujący kanał komunikacji z klientami, usprawniający proces sprzedaży i obsługi klienta. Komunikaty tego typu są szybkie, zwięzłe i generują oszczędności dla firm. Kampanie SMS/MMS mogą przyczynić się do pozyskania nowych leadów, a także do wzbudzenia zainteresowania wśród nowych i danych klientów, którym SMS/MMS może przypomnieć o ofercie.
Short Message Service (SMS) to krótkie wiadomości tekstowe, będące wygodną formą komunikacji – można je przesyłać z jednego telefonu na inny. Łatwe do odczytania, popularność zawdzięczają ograniczonej liczbie znaków (160), prostej obsłudze i łatwemu dostępowi. W Polsce możliwość wysłania SMS-a pojawiła się w marcu 1996 roku. Jak wynika z raportu SerwerSMS.pl, prawie 94% Polaków korzysta z takiej formy komunikacji.
Multimedia Messaging Service (MMS) w przeciwieństwie do SMS-ów, umożliwiają firmom przekazywanie nie tylko tekstów, ale również treści multimedialnych, jak obrazy, gify, treści audio lub wideo. Stwarza to szansę na wykazanie się kreatywnością, gdy sam tekst to za mało. Z raportu Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 75,8% Polaków korzysta ze smartfonów, co czyni treści multimedialne szczególnie atrakcyjnymi dla potencjalnych odbiorców.
Do uruchomienia kampanii mobilnej potrzebny jest odpowiedni system, służący do masowej wysyłki SMS/MMS. To narzędzie nie tylko ułatwia organizację i zarządzanie kampanią, ale również pozwala na szczegółową analizę jej wyników.
Ile kosztują reklamy MMS i SMS: zalety
Najistotniejszą zaletą reklam w formacie SMS i MMS jest fakt, iż promocje przedstawiane w sposób tekstowy i graficzny znacznie bardziej angażują uwagę odbiorców. Inne mocne strony kampanii to między innymi:
- możliwość zamieszczenia tematu wiadomości,
- wysoki wskaźnik Open Rate (otwieralności) dla masowych wiadomości (98%, Hubspot), przy czym aż 87% z nich jest odczytywanych w ciągu pierwszej godziny (Trumpia),
- nie jest wymagane połączenie z internetem u odbiorcy,
- średni współczynnik CTR w kampanii MMS wynosi 15% (Redlink)
- 98% telefonów komórkowych jest w stanie odbierać takie treści,
- spersonalizowany przekaz, dokładne określenie grupy docelowej i precyzyjne dotarcie do niej,
- dobrze dobrany system SMS umożliwia śledzenie efektywności kampanii,
- możliwość dodania otagowanych linków, które wygenerują konwersję i pokażą efektywność reklamy.
Reklamy MMS i SMS: dla kogo?
Jedną z zalet reklam wysyłanych za pomocą MMS i SMS jest fakt, że większość firm, czy marek może z niej swobodnie skorzystać. SMS to naturalna forma komunikacji dla każdego z nas, więc nie ma w zasadzie branży, która nie mogłaby skorzystać z tej usługi. Przykłady? Branża fitness, która w pierwszych dniach stycznia wysyła SMS o noworocznych postanowieniach i zachętach do skorzystania z usług. Branża ubezpieczeń, która w czerwcu zachęca do zakupu ubezpieczenia przed wakacyjnym wyjazdem. Branża handlowa, która wysyła do klientów informacje o promocjach, czy obniżkach. Możliwości jest bardzo dużo.
Ile kosztują reklamy MMS i SMS
Koszt reklamy SMS i MMS zależy od liczby wysłanych wiadomości w ciągu miesiąca. Dla SMS ceny zaczynają się od 6 groszy za wiadomość przy wysyłce powyżej 100 tys. sztuk miesięcznie. Przy wysyłce około 1 000 SMS-ów miesięcznie, cena za jedną wiadomość może wzrosnąć do kilkunastu groszy. Wybór większego pakietu umożliwia uzyskanie niższej ceny za jednostkę. W przypadku MMS koszt za wysłanie jednej wiadomości wynosi zazwyczaj 30-40 groszy.
Chcesz wykorzystać reklamy MMS i SMS w swojej kampanii? Napisz do nas!