To rodzaj kampanii przeznaczony dla właścicieli sklepów internetowych. Każdy, kto posiada e-commerce może w prosty i łatwy sposób promować swoje produkty i usługi. Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy np. aparaty fotograficzny, użytkownik będzie widział zdjęcie oferowanego artykułu, jego nazwę, cenę, a także nazwę sklepu. W ten sposób produkty zostają w zdecydowany sposób wyróżnione. Kampania pomaga promować produkty ze sklepów internetowych, które użytkownik widzi zanim kliknie w reklamę.
Kampania wymaga przesyłania danych o produktach do Merchant Center. Narzędzie jest w stanie śledzić efektywność oferowanych produktów e-commerce w czasie.
Podstawowe założenia
Urządzenia: PC, tablety i smartfonyForma rozliczenia: CPC – płacisz tylko za kliknięcie w reklamę
Umiejscowienie: wyszukiwarka Google, sieć reklamowa Google, YouTube, Gmail i Google Discover w sieci reklamowej
Jak to działa?
- Sprzedawca
Aby uruchomić kampanię, potrzeba przesłania danych z Twojego sklepu do Merchant Center, czyli Centrum Sprzedaży Google. Dzięki temu Twoje produkty będą widoczne w kampaniach. - Budżet
Ty określasz, ile chcesz dziennie wydawać na kampanię. Nasi eksperci podpowiedzą Ci, jakie stawki będą optymalne dla Twojego sklepu i produktów, które oferujesz. - Efektywność
Klient szukając produktów takich jak Twoje, widzi w wyszukiwarce ich zdjęcia, a także ceny. Jednym kliknięciem przenosi się do Twojego sklepu, gdzie może dokonać zakupu. To drastycznie skraca proces zakupu i podnosi efektywność sprzedaży.