Google Ads daje możliwości promowania aplikacji, które dzięki wykorzystaniu usług Googla docierają do osób zainteresowanych tym produktem. Planowanie jest kampanii jest bardzo proste. Wystarczy przygotować tekst, zasoby reklamy i określić stawkę. Nasi eksperci zoptymalizują kampanię tak, aby użytkownicy pobierali aplikację.
Kampanie mogą zachęcać do instalacji aplikacji, zaangażowania w jej funkcjonowanie (dla osób, które już ją zainstalowały), a także rejestracji na aplikacje (np. w przypadku gier, które dopiero pojawią się w Google Play).
Podstawowe założenia
Urządzenia: tablety i smartfonyForma rozliczenia: CPA – płacisz tylko za instalację aplikacji
Umiejscowienie: Google Play, sieć wyszukiwania, sieć reklamowa Google, YouTube
Jak to działa?
- Kreacje reklam
Aby uruchomić kampanię nie potrzeba tworzyć poszczególnych kreacji reklam. Kampania będzie zaplanowana w oparciu teksty, obrazy (filmy) i zasoby ze strony z aplikacjami w danym sklepie. - Budżet
Planując kampanię określasz stawkę początkową i budżet. Nasi eksperci podpowiedzą Ci, jakie stawki będą optymalne dla Twojej aplikacji. - Efekt
Użytkownicy, który odpowiadają grupie celowej otrzymują zachęty do działania związane z aplikacjami. Np. reklama dotycząca instalacji, zawiera średnią ocen ze sklepu, krótki opis, liczbę opinii i rozmiar aplikacji.
Typy kampanii
- Instalacja aplikacji
Kampania zachęca użytkowników do instalacji aplikacji. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, Google automatycznie ustala kierowanie i stawki w kampanii. - Zaangażowanie w aplikację
Działania obliczone na większe zaangażowanie się użytkowników w aplikację i skierowanie ich na odpowiednią stronę docelową. - Wstępna rejestracja na aplikację
Ta opcja dostępna jest tylko w przypadku oprogramowania Android. Zachęca ona do zainteresowania produktem (gry, aplikacje, dodatki), zanim pojawi się on w sklepie Google Play.