
Link building w pozycjonowaniu stron internetowych
- Odsłon: 1134
Link building to nic innego, jak tylko zdobywanie wartościowych linków, które będą prowadziły do naszej witryny. Im jest ich więcej i są bardziej cenne, tym lepiej, bo nasza strona będzie się lepiej pozycjonowała. Mamy dla Was trzy porady, o czym warto pamiętać i jedną czego unikać przy link buildingu.
Nim jednak słowa porady, to kilka słów wyjaśnienia, bo bez wspomnienia o PageRank (PR) się nie obejdzie. Jak wiadomo, PageRank ocenia każdą witrynę, między innymi, na podstawie liczby linków, które prowadzą do niej z innych witryn. Jednak PR zwraca uwagę nie tylko na liczbę linków, ale także na ich jakość analizując PageRank stron, z których pochodzą linki. Im wyższy PR strony, z której pochodzi link, tym wyższa jest jego jakość i tym lepiej dla naszej witryny. Tak na marginesie, to w przypadku PR kluczową rolę odgrywa wersja mobilna strony. Ci, którzy jej nie mają, skazują się porażkę. Reasumując, w link buildingu liczą się dwie rzeczy: jakość i jakość. Ale czy tylko? Niestety nie. To zbyt piękne, aby było prawdziwe…
Artykuły pomagają w link buildingu
Jednym z najlepszych sposobów pozyskania linków o wysokim PR jest publikowanie artykułów na zewnętrznych portalach branżowych. Dobrze napisany artykuł, ze słowami kluczowymi, zdjęciem i o ciekawym temacie, który umieścimy w portalu o wysokim PR i odpowiedniej renomie zrobi swoją robotę. Gościnne publikacje sprawiają, że korzystamy z całego potencjału SEO, który wypracował wspomniany portal branżowy. W sieci bardzo łatwo można odnaleźć narzędzia do automatycznego pozyskiwania linków.
Warto jednak unikać takich rozwiązań, bo to nic innego, jak tylko spamowanie linkami o wątpliwej jakości.
Bądź widoczny w Google
Niby rzecz oczywista, ale czasem to właśnie oczywistości nie zauważamy. Jako widoczność mamy tu na myśli dostępność strony pod jak największą liczbą zapytań. Warto umieszczać artykuły na tych witrynach, które mają wysoki wskaźnik widoczności w Google, bo to oznacza, że są one wartościowe, że wielu użytkowników trafia na nie, wpisując w wyszukiwarkę róże zapytania i frazy.
Tematyczność to rzecz świetna
Wyobraź sobie, że sprzedajesz ekspresy do kawy i chcesz zrobić efektywny link building. Twój znajomy ma świetnie wypozycjonowaną stronę, która opowiada o życiu wędkarza. Wpadasz na pomysł umieszczenia tam swojego artykułu i linku, który będzie prowadził do Twojej witryny. Wszak jego strona jest prestiżowa, widoczna i spełnia wszystkie wymogi do link buildingu. Czy to dobry pomysł? Okazuje się, że nie! Co prawda wędkarze też piją kawę, ale widać tu rażący brak zgodności tematycznej. Dla użytkowników istotna jest tematyczność domeny, bo przecież nikt z nas nie chciałby zaufać np. informacjom medycznym znalezionym w portalu budowlanym.
Czego unikać w link buildingu
Na koniec kilka słów na temat tego, czego unikać w link buildingu. Jak mówi w swoim filmie (kanał „Google Webmasters”) Webmaster Trends Analyst w Google John Mueller, lepiej unikać wymiany linków „ty do mnie, a ja do ciebie”. Przestrzega też przed linkami zawartymi w komentarzach na stronie, czy linkami wynikającymi z reklam. Liczą się te wartościowe i zweryfikowane. Jeśli link nie jest zweryfikowany warto przypisać mu atrybut nofollow.
Zastanawiasz się teraz, jak dobrze zrobić link building? Masz jakieś wątpliwości? Napisz do nas, pomożemy!