Link building w pozycjonowaniu stron internetowych


Link building to nic innego, jak tylko zdobywanie wartościowych linków, które będą prowadziły do naszej witryny. Im jest ich więcej i są bardziej cenne, tym lepiej, bo nasza strona będzie się lepiej pozycjonowała. Mamy dla Was trzy porady, o czym warto pamiętać i jedną czego unikać przy link buildingu.

Nim jednak słowa porady, to kilka słów wyjaśnienia, bo bez wspomnienia o PageRank (PR) się nie obejdzie. Jak wiadomo, PageRank ocenia każdą witrynę, między innymi, na podstawie liczby linków, które prowadzą do niej z innych witryn. Jednak PR zwraca uwagę nie tylko na liczbę linków, ale także na ich jakość analizując PageRank stron, z których pochodzą linki. Im wyższy PR strony, z której pochodzi link, tym wyższa jest jego jakość i tym lepiej dla naszej witryny. Tak na marginesie, to w przypadku PR kluczową rolę odgrywa wersja mobilna strony. Ci, którzy jej nie mają, skazują się porażkę. Reasumując, w link buildingu liczą się dwie rzeczy: jakość i jakość. Ale czy tylko? Niestety nie. To zbyt piękne, aby było prawdziwe…

Artykuły pomagają w link buildingu

Jednym z najlepszych sposobów pozyskania linków o wysokim PR jest publikowanie artykułów na zewnętrznych portalach branżowych. Dobrze napisany artykuł, ze słowami kluczowymi, zdjęciem i o ciekawym temacie, który umieścimy w portalu o wysokim PR i odpowiedniej renomie zrobi swoją robotę. Gościnne publikacje sprawiają, że korzystamy z całego potencjału SEO, który wypracował wspomniany portal branżowy. W sieci bardzo łatwo można odnaleźć narzędzia do automatycznego pozyskiwania linków.

Warto jednak unikać takich rozwiązań, bo to nic innego, jak tylko spamowanie linkami o wątpliwej jakości. 

Bądź widoczny w Google 

Niby rzecz oczywista, ale czasem to właśnie oczywistości nie zauważamy. Jako widoczność mamy tu na myśli dostępność strony pod jak największą liczbą zapytań. Warto umieszczać artykuły na tych witrynach, które mają wysoki wskaźnik widoczności w Google, bo to oznacza, że są one wartościowe, że wielu użytkowników trafia na nie, wpisując w wyszukiwarkę róże zapytania i frazy.

Tematyczność to rzecz świetna

Wyobraź sobie, że sprzedajesz ekspresy do kawy i chcesz zrobić efektywny link building. Twój znajomy ma świetnie wypozycjonowaną stronę, która opowiada o życiu wędkarza. Wpadasz na pomysł umieszczenia tam swojego artykułu i linku, który będzie prowadził do Twojej witryny. Wszak jego strona jest prestiżowa, widoczna i spełnia wszystkie wymogi do link buildingu. Czy to dobry pomysł? Okazuje się, że nie! Co prawda wędkarze też piją kawę, ale widać tu rażący brak zgodności tematycznej. Dla użytkowników istotna jest tematyczność domeny, bo przecież nikt z nas nie chciałby zaufać np. informacjom medycznym znalezionym w portalu budowlanym.

Czego unikać w link buildingu

Na koniec kilka słów na temat tego, czego unikać w link buildingu. Jak mówi w swoim filmie (kanał „Google Webmasters”) Webmaster Trends Analyst w Google John Mueller, lepiej unikać wymiany linków „ty do mnie, a ja do ciebie”. Przestrzega też przed linkami zawartymi w komentarzach na stronie, czy linkami wynikającymi z reklam. Liczą się te wartościowe i zweryfikowane. Jeśli link nie jest zweryfikowany warto przypisać mu atrybut nofollow. 

 

Zastanawiasz się teraz, jak dobrze zrobić link building? Masz jakieś wątpliwości? Napisz do nas, pomożemy!

 


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.

Wykorzystaj synergię mediów i połącz outdoor z reklamą w internecie

.

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2019 Cityboard Media. All Rights Reserved.