Reklama Google Ads, YouTube Ads i w sieci wyszukiwania
- Odsłon: 1462
Google Ads to dziś jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamowych w internecie. Dlaczego? Z wyszukiwarki amerykańskiego giganta korzysta dziennie ponad 10 mln Polaków. Szukają nie tylko odpowiedzi na pytanie, ile palców ma koń (najczęściej wyszukiwana fraza zaczynająca się od „ile” w 2018 w naszym kraju), ale także produktów i usług. Można do nich dotrzeć właśnie dzięki Google Ads i innym formatom reklamowym Google.
Google Ads - reklama w wyszukiwarce
- Po pierwsze: słowa kluczowe. Jakby to nie brzmiało, są one…kluczowe w całym procesie. Narzędzia Google (Planer słów kluczowych) podpowiedzą nam, na jakie frazy użytkownicy najczęściej wyszukują konkretne produkty. Nie warto zdawać się na intuicję, bo w tym przypadku można się zdrowo pomylić.
- Po drugie: tekst reklamy. Nie mamy tu pola do popisu, bo tekst główny to raptem 90 znaków. W praktyce są to 2-3 zdania, ale jeśli dodamy tekst uzupełniający i nagłówki liczące po 30 znaków, to już mamy trochę więcej przestrzeni, aby przekonać użytkowników do naszej oferty.
- Po trzecie: budżet. Można go określić samemu, ale można też wybrać opcję automatycznego ustalenia stawek. Jeszcze jakiś czas temu reklamy w wyszukiwarce wyświetlały się w prawym panelu wyników wyszukiwania. Wystarczy jednak spojrzeć na heat mapy, aby zobaczyć, że użytkownicy nie zwracali na nie uwagi, więc Google ograniczył emisję reklam do lewego górnego rogu, ewentualnie dolnego. Pierwotnie reklamy w wyszukiwarce były oznaczone pomarańczowym tłem, ale Google z niego zrezygnował, zapewne po to, aby reklama jak najbardziej przypominała organiczne wyniki wyszukiwania. Została już tylko zielona ramka z napisem „reklama” w desktopie i subtelne oznaczenie w wersji mobilnej.
Sieć reklamowa Google
Reklama YouTube Ads
Potrzebujesz wsparcia w kampaniach Google? Napisz do nas. Służymy pomocą!