Reklama Google Ads, YouTube Ads i w sieci wyszukiwania

Reklama Google Ads, YouTube Ads i w sieci wyszukiwania

Google Ads to dziś jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamowych w internecie. Dlaczego? Z wyszukiwarki amerykańskiego giganta korzysta dziennie ponad 10 mln Polaków. Szukają nie tylko odpowiedzi na pytanie, ile palców ma koń (najczęściej wyszukiwana fraza zaczynająca się od „ile” w 2018 w naszym kraju), ale także produktów i usług. Można do nich dotrzeć właśnie dzięki Google Ads i innym formatom reklamowym Google.

Reklama Google Ads i dyskusja o niej, nie może się odbyć bez drobnej, ale bardzo istotnej uwagi: Google dąży do możliwego zwiększania widoczności reklam kosztem wyników organicznych. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ to leży w ich interesie. Nie tak dawno pisaliśmy na naszym blogu o Facebooku, gdzie tendencje są podobne. Google Ads to jednak nie wszystko, bo amerykański gigant daje nam jeszcze wiele innych opcji. Wybierając reklamę w Google mamy dostępnych kilka opcji. Dziś kilka słów o reklamach w wyszukiwarce, sieci reklamowej i reklamie wideo.

Google Ads - reklama w wyszukiwarce

Mechanizm działania jest bardzo prosty. Reklama pojawia się, gdy użytkownik wypisuje w wyszukiwarkę określoną frazę. Gdy wpisze np. „billboardy Warszawa”, to w pierwszej kolejności dostanie reklamy właśnie reklamy zewnętrznej. Opłata jest naliczana za kliknięcie w reklamę. W tym miejscu warto poruszyć trzy kwestie.

  • Po pierwsze: słowa kluczowe. Jakby to nie brzmiało, są one…kluczowe w całym procesie. Narzędzia Google (Planer słów kluczowych) podpowiedzą nam, na jakie frazy użytkownicy najczęściej wyszukują konkretne produkty. Nie warto zdawać się na intuicję, bo w tym przypadku można się zdrowo pomylić.
  • Po drugie: tekst reklamy. Nie mamy tu pola do popisu, bo tekst główny to raptem 90 znaków. W praktyce są to 2-3 zdania, ale jeśli dodamy tekst uzupełniający i nagłówki liczące po 30 znaków, to już mamy trochę więcej przestrzeni, aby przekonać użytkowników do naszej oferty.
  • Po trzecie: budżet. Można go określić samemu, ale można też wybrać opcję automatycznego ustalenia stawek. Jeszcze jakiś czas temu reklamy w wyszukiwarce wyświetlały się w prawym panelu wyników wyszukiwania. Wystarczy jednak spojrzeć na heat mapy, aby zobaczyć, że użytkownicy nie zwracali na nie uwagi, więc Google ograniczył emisję reklam do lewego górnego rogu, ewentualnie dolnego. Pierwotnie reklamy w wyszukiwarce były oznaczone pomarańczowym tłem, ale Google z niego zrezygnował, zapewne po to, aby reklama jak najbardziej przypominała organiczne wyniki wyszukiwania. Została już tylko zielona ramka z napisem „reklama” w desktopie i subtelne oznaczenie w wersji mobilnej.

Sieć reklamowa Google

Sieć reklamowa Google liczy ponad dwa miliony witryn i 650 000 aplikacji. Google zapewnia różne metody kierowania reklam (kontekstowe, demograficzne, zainteresowania, własne listy remarketingowe). O ile reklama w wyszukiwarkach dociera do osób, które właśnie poszukują produktów czy usług, to reklama w sieci pozwala zaznajomić z ofertą zanim użytkownicy zaczną jej wyszukiwać, bądź też wrócić do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili naszą stronę. Warto wiedzieć, że jest to największa sieć reklamowa w Polsce. Dociera ona do ponad 90% internautów. Dostępne formaty to: elastyczne reklamy displayowe (mogą wyświetlać się w różnych formatach jako reklamy graficzne oraz tekstowe i automatycznie dostosowują się do stron, na których się wyświetlają); reklamy graficzne, w których sami decydujemy o ich formie; reklamy angażujące (graficzne lub wideo) wyświetlane w YouTube; reklamy w Gmail, rozwijane na górnych kartach w skrzynkach odbiorczych. Sieć reklamowa Google choć generuje ruch na www, to jedna jej efekty będą słabsze niż w przypadku reklamy w wyszukiwarkach. Jest to efektem założeń programowych i faktu, że reklama dociera do osób, które mogą być zainteresowane produktem, a w wyszukiwarce dociera do osób, które są zainteresowane.

Reklama YouTube Ads

Korzystając z YouTube Ads, można dotrzeć do użytkowników, którzy przeglądają stronę główną YT, lub też szukają konkretnych tematów wpisując frazy w okno wyszukiwania. Dzięki odpowiedniemu kierowaniu, reklama dotrze tylko do osób zainteresowanych produktami i usługami, które oferuje firma. Kierowanie może opierać się o lokalizację, demografię (wiek, płeć, status rodzicielski, przychody itd.), a także zainteresowania (YouTube chwali się grupą ponad 100 zainteresowań, które można wybrać). Cele, które można zrealizować to zwiększenie ruchu na stronę, zwiększenie liczby subskrypcji czy też odtworzeń filmu. Do dyspozycji masz następujące formaty reklam: TrueView In-Stream, TrueView Discovery i reklamy w przerywniku. Szczegóły na poniższej grafice.
Rodzaje reklam YouTube Ads | Cityboard Media
Rodzaje reklam YouTube Ads | Cityboard Media
Rodzaje reklam YouTube Ads | Cityboard Media
To tylko fragment możliwości reklamowych Google. Amerykański gigant co jakiś czas dodaje lub likwiduje formaty, zmienia modele i testuje nowe rozwiązania. Będziemy trzymali rękę na pulsie i informowali na naszym blogu o nowościach.

Potrzebujesz wsparcia w kampaniach Google? Napisz do nas. Służymy pomocą!


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.

Wykorzystaj synergię mediów i połącz outdoor z reklamą w internecie

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2020 Cityboard Media. All Rights Reserved.