Najczęściej czytane
Reklama w 2019: spadki w TV, wzrosty w OOH

Reklama w 2019: spadki w TV, wzrosty w OOH


Reklama w internecie lepsza niż w telewizji

Amerykańska agencja powołuje się na dane firmy badawczej Magna Global. Wynika z nich, że linearna oglądalność telewizji spada od kilku lat. W przypadku Chin, Australii i USA mowa o spadkach wielkości 10%. Europejskie kanały telewizyjne straciły około 7–8% widzów (w grupie 18 do 49 lat). Telewizje tracą widzów, ponieważ ludzie coraz częściej wybierają VOD, Netflixa, czy YouTube. Oglądają treści, które ich interesują, a także w sytuacji, kiedy mają na to czas.

Jak zauważają marketerzy, telewizja jest dobrym rozwiązaniem, gdy trzeba dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Nie sprawdza się jednak w sytuacji, kiedy firma czy marka chce skierować reklamy do odbiorców, którzy wykonali określoną aktywność (np. szukają produktu, interesują się czymś konkretnym, przebywają w danym miejscu). Tu sprawdzają się  reklamy na Facebooku, Google Ads, czy remarketing. Poza tym reklamy digitalowe są mierzalne, płaci się za ich efekt i można je dostosować do odbiorców.

Co ciekawe, pomimo spadku oglądalności TV, globalny rynek reklamowy w 2019 po raz kolejny odnotował wzrosty. Branża była napędzana sprzedażą mediów cyfrowych, które wzrosły o 15%. W bieżącym roku sprzedaż reklam zapewne wzrośnie, bo czekają nas Igrzyska Olimpijskie, ale będzie to tymczasowy wzrost.

Reklama zewnętrza ma się dobrze

Jak pokazują dane Magna Global, w 2019 roku, firmy internetowe po raz pierwszy przekroczyły magiczną barierę 50 proc. globalnej sprzedaży reklam. Na aktywność w internecie, reklamodawcy wydali 306 miliardów dolarów z 595 miliardów wydanych na całym świecie. To przełomowe wydarzenie, ponieważ obrazuje kierunek, w którym podąży w najbliższym czasie reklama. Wśród mediów tradycyjnych, jedyną który odnotował wzrosty był  outdoor.  Reklama na billboardach cieszy się dużym zaufaniem technologicznych gigantów. Potwierdzają to dane, bo wśród 20 największych reklamodawców znajdują się takie firmy jak Google, Facebook, Apple, Amazon czy Netflix.

Źródło danych: https://finance.yahoo.com/news/tv-industry-suffers-steepest-drop-133000490.html

 

 

Potrzebujesz reklamy OOH lub digitalowej? Napisz do nas!

 


Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl