Reklama w 2019: spadki w TV, wzrosty w OOH

Reklama w 2019: spadki w TV, wzrosty w OOH


Reklama w internecie lepsza niż w telewizji

Amerykańska agencja powołuje się na dane firmy badawczej Magna Global. Wynika z nich, że linearna oglądalność telewizji spada od kilku lat. W przypadku Chin, Australii i USA mowa o spadkach wielkości 10%. Europejskie kanały telewizyjne straciły około 7–8% widzów (w grupie 18 do 49 lat). Telewizje tracą widzów, ponieważ ludzie coraz częściej wybierają VOD, Netflixa, czy YouTube. Oglądają treści, które ich interesują, a także w sytuacji, kiedy mają na to czas.

Jak zauważają marketerzy, telewizja jest dobrym rozwiązaniem, gdy trzeba dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Nie sprawdza się jednak w sytuacji, kiedy firma czy marka chce skierować reklamy do odbiorców, którzy wykonali określoną aktywność (np. szukają produktu, interesują się czymś konkretnym, przebywają w danym miejscu). Tu sprawdzają się reklamy na Facebooku, Google Ads, czy remarketing. Poza tym reklamy digitalowe są mierzalne, płaci się za ich efekt i można je dostosować do odbiorców.

Co ciekawe, pomimo spadku oglądalności TV, globalny rynek reklamowy w 2019 po raz kolejny odnotował wzrosty. Branża była napędzana sprzedażą mediów cyfrowych, które wzrosły o 15%. W bieżącym roku sprzedaż reklam zapewne wzrośnie, bo czekają nas Igrzyska Olimpijskie, ale będzie to tymczasowy wzrost.

Reklama zewnętrza ma się dobrze

Jak pokazują dane Magna Global, w 2019 roku, firmy internetowe po raz pierwszy przekroczyły magiczną barierę 50 proc. globalnej sprzedaży reklam. Na aktywność w internecie, reklamodawcy wydali 306 miliardów dolarów z 595 miliardów wydanych na całym świecie. To przełomowe wydarzenie, ponieważ obrazuje kierunek, w którym podąży w najbliższym czasie reklama. Wśród mediów tradycyjnych, jedyną który odnotował wzrosty był outdoorReklama na billboardach cieszy się dużym zaufaniem technologicznych gigantów. Potwierdzają to dane, bo wśród 20 największych reklamodawców znajdują się takie firmy jak Google, Facebook, Apple, Amazon czy Netflix.

Źródło danych: https://finance.yahoo.com/news/tv-industry-suffers-steepest-drop-133000490.html

 

 

Potrzebujesz reklamy OOH lub digitalowej? Napisz do nas!

 

 


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.

Wykorzystaj synergię mediów i połącz outdoor z reklamą w internecie

.

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2020 Cityboard Media. All Rights Reserved.