Marketplace Empik – jak reklamować i sprzedawać swoje produkty?

Marketplace Empik – jak reklamować i sprzedawać swoje produkty?

Empik to gracz, który zdominował swoją część rynku. Jego rozwój sprawił, że wiele firm może korzystać dziś z mocy marki i sprzedawać swoje produkty w marketplace Empiku. Jakie są opcje i dlaczego warto? Już wyjaśniamy!

Marketplace to internetowe platformy sprzedażowe oferujące produkty różnych dostawców w jednym miejscu. O marketplace Shopee i marketplace Allegro znajdziecie już teksty na naszym blogu. Dziś o EmpikPlace, czyli marketplace należącym do Empiku.

 

EmpikPlace – o platformie i aplikacji

Empik znajduje się dziś w TOP3 polskich przedsiębiorstw e-commerce. Marka ze sklepu internetowego, który posiada najszerszy asortyment z kategorii kultura i rozrywka, stała się marketplace’m, który oferuje produkty z rozmaitych kategorii, takich jak dom i ogród, elektronika, dziecko czy zdrowie/uroda. Platforma empikowa w modelu marketplace działa od 2017 roku.

Każda firma, która kieruje się najwyższymi standardami obsługi klienta może dołączyć do platformy. A warto dołączyć, bo liczby zachęcają. Platformę miesięcznie odwiedza prawie 32 milionów użytkowników, a do tej pory złożono ponad 5 milionów zamówień. Aplikacja mobilna generuje trzycyfrowe wzrosty rok do roku. Odpowiada ona już za 4 na 10 zamówień. Empik wskazuje, że łącznie platforma i aplikacja osiągają zasięg na poziomie około 30 proc. polskich internautów. Sprzedawcy mogą liczyć na bezpośredni kontakt i indywidualną współpracę z dedykowanym opiekunem biznesowym. Z nim ustalane są wszystkie szczegóły, promocje i dodatkowe aktywności. W EmpikPlace mile widziani są zarówno wyjadacze na rynku sprzedaży, jak i mniejsze biznesy.

 

 

EmpikPlace – modele współpracy

EmpikPlace oferuje przejrzysty model współpracy, który oparty jest o stawki prowizyjne.  Aktywacja sklepu jest bezpłatna, nie ma opłat stałych ani kosztów ukrytych, są więc to jedne z najkorzystniejszych warunków na rynku marketplace’ów. EmpikPlace jest też dobrze zintegrowany z innymi popularnymi platformami sprzedażowymi: IdoSell, Shoper, WooCommerce, Presta czy BaseLinker. 

Na platformie sklepy prowadzi ponad 3 500 sprzedawców. Tylko w 2022 roku dołączyło ich o 52 proc. więcej niż w 2021 r. (VI 2022 vs. VI 2021). Są wśród nich małe i średnie przedsiębiorstwa oraz duzi gracze. Łącznie zrealizowali oni już blisko 5 mln zamówień. Sprzedaż rośnie – w ostatnich miesiącach nawet o 100 proc. rok do roku. Udział platformy marketplace względem wszystkich obrotów online Empiku wynosi już 25 proc.

Dobrym rozwiązaniem jest dołączenie jako sprzedawca do programu Empik Premium. Jest to program przeznaczony dla partnerów EmpikPlace oraz klientów e-commerce. Przystąpienie do niego wiąże się z otrzymaniem dodatkowych benefitów oraz oznaczenia Premium bezpośrednio na serwisie. Uczestnicy programu notują wzrost obrotów nawet o 104 proc. W ramach programu Empik subsydiuje koszty dostawy zamówień (m.in. kurierem i do tysięcy punktów odbioru), a produkty oznaczone jako Premium są bardziej widoczne, przez co znacznie chętniej wybierane przez klientów. Skutkiem jest realny wpływ wzrost sprzedaży. Kategorie produktów, które wyróżniają się największą dynamiką sprzedaży na EmpikPlace to elektronika, zdrowie i uroda, dom i ogród, sport, a także zabawki.

 

Reklama w EmpikPlace – Empik Ads formaty i rozliczenie

Jak i w innych marketplace, tak i EmpikPlace można się reklamować. Oczywiście warunkiem podstawowym jest posiadanie sklepu. Działania reklamowe realizuje się w dwóch formatach: „produkt sponsorowany” oraz „marka sponsorowana”. Produkt sponsorowany zapewnia wyróżnienie kontekstowe wystawionej oferty w wynikach wyszukiwania (po wpisaniu frazy/na podstawie słów kluczowych) produkty wyświetlane są na liście ofert na pierwszej i co siódmej pozycji. Produkt jest podpisany hasłem „sponsorowane”.

Opcja ,,marka sponsorowana’’ to pakiet reklamowy przeznaczony producentom i sprzedawcom, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki, sklepu bądź oferowanych produktów.  Reklama graficzna wyświetla się nad wynikami wyszukiwania m.in. na podstawie słów kluczowych. Składa się z grafiki (np. logo sklepu), krótkiego hasła/opisu oraz min. 3 wskazanych produktów i jest oznaczona określeniem „sponsorowane”.

Empik powiększył ofertę reklamową i zestaw narzędzi promocyjnych dla Partnerów. Opcja Empik Ads umożliwia sprzedawcom, dostawcom, producentom i agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com. Empik Ads działa w oparciu o model CPC (cost per click). Reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę produktu lub marki. Jest to mechanizm bidowania/licytacji stawek, który zakłada, że sprzedawca sam decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki maksymalny budżet przeznaczy na kampanię: za dzień lub za cały okres działań. Taka metoda umożliwia reklamodawcom bieżące monitorowanie wyników, co pozwala na podejmowanie lepszych decyzji finansowych.

 

EmpikPlace – dlaczego warto

Empik to bardzo mocna i rozpoznwalana marka. Wielu użytkowników ma już odruch szukania książek, płyt, biletów, czy zabawek i upominków na stronach tej firmy. Zatem rozpoznawalności i rozmach marki działają zdecydowanie na korzyść istniejących tam marketplace. Do tego możliwości reklamowe i wysokie prawdopodobieństwo sprzedaży

Chcesz założyć sklep na EmpikPlace i nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas. Pomożemy!

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner


Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka


TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl