Outdoor zyskuje, dzięki większej mobilności
- Odsłon: 1830
Jak pokazują dane Apple, mobilność Polaków rośnie z dnia na dzień. W 2020 roku pandemia COVID 19 zamknęła nas w domach, ale dane z ostatnich dni pokazują, że przemieszczamy się coraz chętniej, stanowiąc naturalną widownie dla billboardów.
Billboardy w miastach
Billboardy reklamy systemowej (np. cityboard lub supercityboard) zlokalizowane są najczęściej w tych częściach miasta, gdzie mamy do czynienia z wysokim natężeniem ruchu samochodowego. To właśnie podróżujący pojazdami są naturalną widownią dla reklamy zewnętrznej. Dane generowane przez Apple (źródło: https://covid19.apple.com/mobility), pokazują że Polacy coraz chętniej wychodzą z domów i korzystają ze środków transportu. O ile w kwietniu i październiku 2020 r. widoczne były znaczne spadki, o tyle od początku roku można dostrzec wyraźne wzrosty w poziomie mobilności pieszej i samochodowej. Szczegóły na poniższej grafice.

Raport powstaje w oparciu o zapytania dotyczące wskazówek dojazdu w Mapach Apple. Wzrosty z ostatnich dni wskazują na zwiększającą się mobilność Polaków. Zwiększony ruch samochodowy widać gołym okiem w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, czy w Katowicach. Te obserwacje potwierdzają dane Apple.
Billboardy i reklama na Facebooku
Wzrosty mobilności polaków przekładają się także na efektywność synergii reklamy. Reklama na billboardach w połączeniu np. z Facebook Ads, czy Google Ads wywołuje efekt wzmocnienia przekazu. Jak wynika z raportu Facebooka, reklama zewnętrzna w połączeniu z kampaniami w portalu amerykańskiego giganta przynosi firmom realne korzyści. Pisaliśmy o tym na naszym blogu w tekście pt. Reklama zewnętrzna i Facebook – to się opłaca . Dla Generacji Z i Milenialsów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji. Wspomniane grupy ponad dwukrotnie częściej, w porównaniu ze średnią populacji twierdzą, że platformy społecznościowe pomagają im odkrywać nowe produkty. Podobne wyniki osiągnięto, gdy zapytano badanych, które z mediów wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe. Największy współczynnik uzyskała reklama na Facebooku i reklama zewnętrzna.
Billboardy Online
Rzeczywistość, którą zaserwował nam COVID 19, sprawiła że coraz częściej te rzeczy, które załatwialiśmy stacjonarnie, realizujemy online. Nie inaczej jest w przypadku zakupu billboardów w Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy, Szczecinie, czy w innych miastach w Polsce. Sklep Cityboard Online daje możliwość zamówienia kampanii nie wychodząc z domu. Wystarczy założyć konto w serwisie, wybrać miasto, adres, okres kampanii, opłacić ją i gotowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Chcesz, abyśmy zrobili dla Ciebie kampanię na outdoorze lub Facebooku? Napisz do nas!

Efektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.
Dzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.
Nasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.