Outdoor zyskuje, dzięki większej mobilności
- Odsłon: 1637
Jak pokazują dane Apple, mobilność Polaków rośnie z dnia na dzień. W 2020 roku pandemia COVID 19 zamknęła nas w domach, ale dane z ostatnich dni pokazują, że przemieszczamy się coraz chętniej, stanowiąc naturalną widownie dla billboardów.
Billboardy w miastach
Billboardy reklamy systemowej (np. cityboard lub supercityboard) zlokalizowane są najczęściej w tych częściach miasta, gdzie mamy do czynienia z wysokim natężeniem ruchu samochodowego. To właśnie podróżujący pojazdami są naturalną widownią dla reklamy zewnętrznej. Dane generowane przez Apple (źródło: https://covid19.apple.com/mobility), pokazują że Polacy coraz chętniej wychodzą z domów i korzystają ze środków transportu. O ile w kwietniu i październiku 2020 r. widoczne były znaczne spadki, o tyle od początku roku można dostrzec wyraźne wzrosty w poziomie mobilności pieszej i samochodowej. Szczegóły na poniższej grafice.
Raport powstaje w oparciu o zapytania dotyczące wskazówek dojazdu w Mapach Apple. Wzrosty z ostatnich dni wskazują na zwiększającą się mobilność Polaków. Zwiększony ruch samochodowy widać gołym okiem w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, czy w Katowicach. Te obserwacje potwierdzają dane Apple.
Billboardy i reklama na Facebooku
Wzrosty mobilności polaków przekładają się także na efektywność synergii reklamy. Reklama na billboardach w połączeniu np. z Facebook Ads, czy Google Ads wywołuje efekt wzmocnienia przekazu. Jak wynika z raportu Facebooka, reklama zewnętrzna w połączeniu z kampaniami w portalu amerykańskiego giganta przynosi firmom realne korzyści. Pisaliśmy o tym na naszym blogu w tekście pt. Reklama zewnętrzna i Facebook – to się opłaca . Dla Generacji Z i Milenialsów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji. Wspomniane grupy ponad dwukrotnie częściej, w porównaniu ze średnią populacji twierdzą, że platformy społecznościowe pomagają im odkrywać nowe produkty. Podobne wyniki osiągnięto, gdy zapytano badanych, które z mediów wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe. Największy współczynnik uzyskała reklama na Facebooku i reklama zewnętrzna.
Billboardy Online
Rzeczywistość, którą zaserwował nam COVID 19, sprawiła że coraz częściej te rzeczy, które załatwialiśmy stacjonarnie, realizujemy online. Nie inaczej jest w przypadku zakupu billboardów w Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy, Szczecinie, czy w innych miastach w Polsce. Sklep Cityboard Online daje możliwość zamówienia kampanii nie wychodząc z domu. Wystarczy założyć konto w serwisie, wybrać miasto, adres, okres kampanii, opłacić ją i gotowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Chcesz, abyśmy zrobili dla Ciebie kampanię na outdoorze lub Facebooku? Napisz do nas!