Najczęściej czytane
Reklama na Twitterze – dobre praktyki

Reklama na Twitterze – dobre praktyki

Twitter należy do dziesiątki najlepszych platform społecznościowych na świecie pod względem liczby aktywnych użytkowników. Portal ma około 1.3 miliarda kont, na którym codziennie tweetuje się ponad 500 mln razy. W Polsce z tej platformy korzysta blisko 10 mln użytkowników. To doskonałe narzędzie dla biznesu, bo pozwala na szybkie budowanie zasięgu.

 

Reklama na Twitterze – dane

Dobrze dobrana strategia dla kampanii reklamowej na Twitterze pomoże skutecznie zrealizować oczekiwania biznesowe, zwiększyć sprzedaż i zbudować świadomość marki. Wykorzystując funkcje platformy, firmy mogą zyskać przewagę w konkurencyjnym środowisku cyfrowym.

Reklama na Twitterze: czy to jest coś, czym warto się zainteresować? Zdecydowanie tak! W Polsce jest to 4 najpopularniejsza platforma (po Facebooku, Instagramie i TikToku), która potrafi wygenerować średnio ponad 30% zasięgu wszystkich UU w Polsce. To bardzo dobry wyniki. W naszym kraju szczególną popularnością Twitter cieszy się wśród polityków, dziennikarzy, czy osobistości medialnych. Poniżej kilka danych dotyczących tej platformy.  

  • 80% całej aktywności na Twitterze odbywa się na urządzeniach mobilnych;
  • 63% użytkowników ma od 35 do 65 lat; 29.6% to kobiety, a 70.4% to mężczyźni;
  • 26% użytkowników spędza więcej czasu w interakcji z reklamą na Twitterze niż użytkownicy innych platform mediów społecznościowych.

 

Reklama na Twitterze

 

Reklama na Twitterze – podstawowe informacje

Dla reklamy mamy do wyboru już opublikowane tweety oraz tweety zaplanowane. Jest to interaktywny rodzaj promowania, który zawiera zdjęcia, filmy i call to action (CTA) z linkami do strony internetowej. Angażujące treści dopasowane do SEO odgrywają kluczową rolę, docierając do grup docelowych. Aby osiągnąć maksymalny zasięg i monitorować wyniki, istotne jest dokładne dobieranie formatów reklamowych. Warto pamiętać jednak o ograniczeniach dotyczących reklam na Twitterze.

 

Reklama na Twitterze – zwiększenie zasięgu

Dzięki kreatywnym kampaniom i dobrze przygotowanym reklamom można zwiększać ruch w witrynie lub w aplikacji, a także budować relacje z klientami. Oto kilka wskazówek dotyczących optymalizacji tweetów:

  • Dodawaj słowa kluczowe z wezwaniem do działania (CTA). „Zarejestruj się” lub „Zacznij już dziś” to popularne przykłady. Tym sposobem zwiększasz zaangażowanie odbiorcy.
  • Umieszczaj odpowiednie hasztagi w swoich tweetach. Przez to zwiększysz szanse na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
  • Analizuj aktualne trendy. Sprawdź, o czym rozmawiają liderzy branży. Upewnij się, że twoje tweety są na czasie, by dotrzeć do kolejnych  grup docelowych.
  • Oznaczaj popularne konta w swoich tweetach. Na przykład, wspomnij o wpływowej osobistości lub specjaliście w danej branży. Może to przyciągnąć potencjalnych klientów.

 

Reklama na Twitterze – jak sprawdzić skuteczność reklamy

W panelu reklamowym Twittera dostępne są wszystkie narzędzia do pełnej analizy, które pozwalają śledzić reklamowe ogłoszenia i ich skuteczność.

Aktywność tweetów – na tej stronie możesz dowiedzieć się więcej o swoich tweetach i o tym, jak użytkownicy wchodzą z nimi w interakcję. Klikając na dowolny tweet, masz szczegółowy przegląd liczby retweetów, odpowiedzi, polubień, obserwujących lub kliknięć, które otrzymujesz.

Aktywność wideo – tutaj znajdują się informacje i dane dotyczące materiałów wideo, opublikowanych na studio.twitter.com lub ads.twitter.com.

Strona główna konta – na tej stronie można zobaczyć szczegółowe informacje dotyczące działania Twojego konta np.: najlepsze tweety, wzmianki, liczba obserwujących w dowolnym miesiącu itp.

Wgląd w odbiorców – ta funkcja dostarcza informacje o użytkownikach, wchodzących w interakcje z Twoimi tweetami. Dzięki temu możesz zobaczyć demografię, zainteresowania użytkowników, czy ich styl. Następnie można wykorzystać te informacje przy tworzeniu skutecznej reklamy na Twitterze.

 

Reklama na Twitterze – podsumowanie

Jakie są główne zalety reklamy na Twitterze? Platforma ta posiada bardzo szerokie grono odbiorców, co umożliwia dostosowanie kampanii i osiągniecie oczekiwanego ruchu. Twitter oferuje bogate narzędzia reklamowe z szerokim zakresem funkcjonalności, dedykowanych do targetowania. W każdym przypadku warto przetestować wszystkie niezbędne platformy reklamowe, by określić, gdzie można osiągnąć najlepsze wyniki. Jeśli posiadasz dobrze rozwinięty model reklamowy na Facebooku i Instagramie, możesz rozpocząć pracę z Twitter Ads. Warto pamiętać, że skuteczność reklamy zależy od odpowiednio dobranej strategii.

 

Potrzebujesz reklamy na Twitterze? Skontaktuj się z nami.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl