Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia kampanii Google Ads. To za pomocą jakich słów kluczowych ludzie szukają produktów i usług, może się czasem bardzo różnić od naszych wyobrażeń. W poniższym artykule poruszamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem słów kluczowych w Google Ads.
Rola słów kluczowych – Google Ads
Słowa kluczowe, czyli „Keywords”, to wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników kiedy szukają produktów czy usług. Cała idea działania wyszukiwarki Google opiera się na tym, co wpisują w niej nasi potencjalni klienci. Im lepiej dopasujemy naszą ofertę do ich oczekiwań, tym większa szansa na to, że postanowią z niej skorzystać. Przygotowanie oraz wdrożenie słów kluczowych przez Google Ads może skierować na stronę bardzo precyzyjnie określoną grupę celową. Aby osiągnąć skuteczne rezultaty, warto poznać podstawowe informacje na temat znalezienia i dopasowania słów kluczowych w Google Ads.
Planer słów kluczowych – Google Ads
Jednym z pierwszych kroków w ramach przygotowania kampanii tekstowych jest zapoznanie się z planerem słów kluczowych (jedno z narzędzi Googla), który pomoże w poszukiwaniu zupełnie nowych fraz oraz ocenić ich potencjał. Oprócz tego można sprawdzić średnią liczbę wyszukiwań dla danego słowa kluczowego, szacowany koszt kliknięcia oraz konkurencyjność danej frazy. Dodatkowo planer umożliwia generowanie propozycji słów kluczowych na podstawie strony internetowej lub kategorii produktów, co ułatwia tworzenie nowych kampanii. Dzięki temu narzędziu można zoptymalizować swoje kampanie reklamowe i dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Dla każdego posiadacza e-commerce istotny jest duży ruch na stronie, a także jego jakość. Bez odpowiednich słów kluczowych będzie to trudne do uzyskania.
Jak znaleźć i dobrać słowa kluczowe? – Google Ads
Wykorzystując planer słów kluczowych wystarczy, gdy dodasz do atrybutów wyszukiwania wszystkie frazy, jakie dotyczą Twojego biznesu, usługi lub produktu. Narzędzie dostarcza wszystkie możliwe do użycia hasła, niekoniecznie jednak wszystkie najodpowiedniejsze, najlepiej dopasowane i efektywne dla finalnej konwersji. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wyselekcjonować trafne słowa kluczowe:
- Wybierz frazy, które opisują asortyment w Twoim sklepie lub biznesie. Słowa kluczowe powinny być dobrze dopasowane do treści i produktów, które oferujesz.
- Dla wyboru słów kluczowych należy myśleć jak klient, ponieważ to pozwoli osiągnąć wysokie pozycje dla fraz, których szukają nasi klienci. Słowa kluczowe powinny odpowiadać frazom wpisywanym przez potencjalnych klientów, szukających produktów i usług.
- Zbadaj dokładnie konkurencyjność słów kluczowych, analizując średnią miesięczną liczbę wyszukiwań.
- Regularna analiza słów kluczowych, pozwoli Ci zawsze być na bieżąco z nowymi trendami i zmianami w wyszukiwaniach Google.
- Czasem warto zadać pytanie, na przykład na FB lub podczas rozmów ze znajomymi: „Jak szukalibyście moich usług/produktów w Google?”. Dzięki temu łatwo uzyskasz cenne wskazówki.
Bywa tak, że marketer inaczej wyobraża sobie hasła na które ludzie wyszukują produktów. Zawiera te hasła w kluczowych miejscach swojego sklepu (H1, H2, H3, tytuły zakładek, Meta descriptions) i nie otrzymuje oczekiwanych efektów. Nie ma sensu pozycjonować sklepu na frazę np. „najlepsze buty w Warszawie”, skoro nikt takich fraz nie wpisuje w wyszukiwarkę. Lepiej na „buty sportowe Warszawa”. Oczywiście przy założeniu niewielkiej konkurencji, bo często najpopularniejsze słowa, to największa rywalizacja na stawki i pozycje organiczne w wyszukiwarce.
Planer jest w stanie dostarczyć użytkownikowi dwa rodzaje raportów. Jeden pozwala na znalezienie słów kluczowych przydatnych w tworzeniu strony czy planowaniu kampanii. Drugi to zestawienie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danego słowa (zawiera także dane historyczne i prognozy).
Podsumowanie
Odpowiedni wybór słów kluczowych jest bardzo ważną kwestią w procesie pozycjonowania witryny. Przeprowadzenie analizy oraz zaplanowanie skutecznej reklamy w Google Ads znacząco wpłynie na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co przełoży się również na lepsze wyniki sprzedażowe. Dlatego warto powierzyć działania w obszarze swojej witryny w ręce specjalistów. Warto dodać, że choć planer jest darmowy, nie jest dostępny od ręki i nie można sprawdzić liczby wyszukiwań ot tak. Koniecznie jest utworzenie konta w Google Ads. Dlatego lepiej jest zwrócić się do agencji, która robi takie działania na bieżąco i ma stały dostęp do wszystkich narzędzi Google i wie, jak sprawnie się w nich poruszać.
Case Study – Zrealizowane kampanie reklamowe Google Ads
Chcesz zrobić kampanię w Google? Napisz do nas, a odezwiemy się w ciągu tego samego dnia!