Ile kosztuje reklama na Facebooku?
- Odsłon: 1965
Reklama na Facebooku
Reklama na Facebooku – ile to kosztuje?
- Zasięg – jeden z najpopularniejszych celów reklamowych na Facebooku, szczególnie wśród początkujących planistów kampanii. Przydatny w okresie budowania tożsamości marki czy produktu. Nie musi się przekładać bezpośrednio na sprzedaż. Rozliczany w systemie CPM. Przy dobrze zoptymalizowanej kampanii koszt za 1 000 odbiorców będzie wahał się pomiędzy 1 a 2 złote. Przy nieumiejętnym planowaniu może sięgać nawet 30 PLN. Różnica znaczna.
- Pozyskiwanie leadów (kontaktów) – cel, który jest najbardziej sprzedażowy. Tak zwany „gorący lead” (rozumiany jako dane osoby, która szuka konkretnego produktu lub usługi i prosi o kontakt) to cel większości marketerów działających w digitalu. Tu ceny już są znacznie wyższe, bo sięgają kilkudziesięciu złotych (ceny często zbliżone są do kosztów pozyskania leadów w Google Ads). Jeśli zatem zaplanujemy kampanię za 100 PLN na pozyskanie kontaktów, to może okazać się ona niewypałem. Tu budżety muszą być znacznie większe.
- Polubienia strony – choć nie wszyscy, którzy lubią naszą stronę będą otrzymywali za każdym razem nasze posty (jest to w dużej mierze uzależnione od naszej aktywności – jeśli angażujemy się w komentowanie, czy udostępnianie, to posty z polubionej strony do nas trafią), to jednak jest to cel, który pozwala budować społeczność i rozszerza grupę potencjalnych klientów w ramach lejka sprzedażowego. W przypadku dobrze zaplanowanej i zoptymalizowanej kampanii, za polubienie strony możemy zapłacić od kilkudziesięciu groszy do niecałej złotówki. 15 groszy za uwagę potencjalnego klienta to bardzo mała kwota. W tym celu, przy niskim budżecie możemy uzyskać całkiem niezłe wyniki.
- Ruch na stronę – w tym modelu rozliczanie następuje w modelu CPC. Płacimy więc Facebookowi za kliknięcie w link. Jeśli dobrze zaplanujemy kampanię i nie mamy wielkiej konkurencji w naszej branży, to zapłacimy za klik kilkanaście groszy (podobnie jak w Google). Budżety kilkuset złotowe mają tu sens. Jeśli jednak działamy w sektorze, w którym jest duża konkurencja, to stawki będą sięgały kilku złotych.