+48 730 222 500
Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

To pytanie nurtuje wielu marketerów i właścicieli firm. Dlaczego? Ponieważ bardzo trudno jest na nie odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Facebook, tak jak np. prasa, nie oferuje konkretnej powierzchni reklamowej, ale konkretny i mierzalny efekt, którego wartość jest zmienna i zależy od wielu czynników. Mimo to, podejmiemy się próby odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje reklama na Facebooku.

Reklama na Facebooku

Podział tak zwanego tortu reklamowego w ostatnich latach zmienia się zdecydowanie na korzyść rozwiązań  digitalowych. Na reklamę w internecie marketerzy wydają coraz więcej i nie wiele wskazuje na to, aby ten trend miał się zmienić. Jak pokazują dane opublikowane w portalu Nowy Marketing, w pierwszym kwartale 2020 roku, reklama online wygenerowała budżety większe o 7,5% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. W podziale na klasy mediów reklama online (38 %) zajmuje drugie miejsce za telewizją (44%) (wszystkie dane za: https://nowymarketing.pl/a/26938,wartosc-rynku-reklamy-w-polsce-po-trzech-miesiacach-2020-wzrosla-o-0-5-raport). Widać więc wyraźnie, że budżety reklamowe są przesuwane w stronę Internetu, w tym, między innymi, na Facebook Ads. W ostatnich 3 miesiącach 2019 roku, z serwisów Facebooka korzystało średnio 2,32 mld ludzi miesięcznie. W ubiegłym roku ten społecznościowy potentat zarobił na reklamach 55 mld dol., odnotowując wzrost o…15 mld dol.

Reklama na Facebooku – ile to kosztuje?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ale możliwa. Dlaczego nie jest prosta? Bo zależy, między innymi, od celu jaki sobie stawiamy. O rodzajach celów reklamowych na Facebooku pisaliśmy już na naszym blogu, podobnie jak o kreacjach i harmonogramie wyświetlania reklam facebookowych. Są cele reklamowe, których koszt będzie niższy (np. zasięg, czy rozpoznawalność), a są takie, za których realizację trzeba zapłacić więcej i mamy tu na myśli pozyskanie leadów, czy rozpoczęcie konwersacji. Upraszczając dla pewnego zobrazowania: dla Facebook Ads  łatwiejszym zadaniem jest wyświetlenie reklamy (zasięg) niż skłonienie użytkownika, do zostawienia danych (generowanie leadów). Stąd, między innymi, różnice w cenie. A jak to wygląda w praktyce? Posłużymy się przykładami.
  • Zasięg – jeden z najpopularniejszych celów reklamowych na Facebooku, szczególnie wśród początkujących planistów kampanii. Przydatny w okresie budowania tożsamości marki czy produktu. Nie musi się przekładać bezpośrednio na sprzedaż. Rozliczany w systemie CPM. Przy dobrze zoptymalizowanej kampanii koszt za 1 000 odbiorców będzie wahał się pomiędzy 1 a 2 złote. Przy nieumiejętnym planowaniu może sięgać nawet 30 PLN. Różnica znaczna.
  • Pozyskiwanie leadów (kontaktów) – cel, który jest najbardziej sprzedażowy. Tak zwany „gorący lead” (rozumiany jako dane osoby, która szuka konkretnego produktu lub usługi i prosi o kontakt) to cel większości marketerów działających w digitalu. Tu ceny już są znacznie wyższe, bo sięgają kilkudziesięciu złotych (ceny często zbliżone są do kosztów pozyskania leadów w Google Ads). Jeśli zatem zaplanujemy kampanię za 100 PLN na pozyskanie kontaktów, to może okazać się ona niewypałem. Tu budżety muszą być znacznie większe. 
  • Polubienia strony – choć nie wszyscy, którzy lubią naszą stronę będą otrzymywali za każdym razem nasze posty (jest to w dużej mierze uzależnione od naszej aktywności – jeśli angażujemy się w komentowanie, czy udostępnianie, to posty z polubionej strony do nas trafią), to jednak jest to cel, który pozwala budować społeczność i rozszerza grupę potencjalnych klientów w ramach lejka sprzedażowego. W przypadku dobrze zaplanowanej i zoptymalizowanej kampanii, za polubienie strony możemy zapłacić od kilkudziesięciu groszy do niecałej złotówki. 15 groszy za uwagę potencjalnego klienta to bardzo mała kwota. W tym celu, przy niskim budżecie możemy uzyskać całkiem niezłe wyniki.
  • Ruch na stronę – w tym modelu rozliczanie następuje w modelu CPC. Płacimy więc Facebookowi za kliknięcie w link. Jeśli dobrze zaplanujemy kampanię i nie mamy wielkiej konkurencji w naszej branży, to zapłacimy za klik kilkanaście groszy (podobnie jak w Google). Budżety kilkuset złotowe mają tu sens. Jeśli jednak działamy w sektorze, w którym jest duża konkurencja, to stawki będą sięgały kilku złotych.
Oczywiście to tylko kilka przykładów celów. Wybraliśmy te, które cieszą się największą popularnością wśród klientów. Podane ceny wynikają z kampanii, które są zoptymalizowane i planowane z poziomu managera reklam. Tworzenie reklamy z poziomu przycisku np. „Promuj post” będzie skutkowało jej mniejszą efektywnością i wyższą ceną. Warto o tym pamiętać, rozpoczynając przygodę z reklamą na Facebooku. Jak i również o tym, że w ciągu roku są okresy, kiedy koszty reklam są wyższe, np. koniec roku. Reasumując: dla firmy z sektora MŚP budżet miesięczny na poziomie 500 – 1000 złotych da satysfakcjonujące wyniki. Dla dużych marek czy firm, które chcą działać na szeroką skalę, ten budżet musi być kilka razy większy.

Reklama na Facebooku – czy to się opłaca?

Oczywiście! Facebook Ads to proste cele i niewysokie stawki reklamowe. To rzetelne statystyki i szybki sposób sprawdzenia, czy wydawane na reklamę  środki wracają do nas w postaci nowych klientów. Efektywność zależy jednak od kilku czynników: jakości kreacji, wybranej grupy docelowej, czasu realizacji, czy wreszcie doświadczenia osoby planującej kampanię.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Chcesz, abyśmy zrobili dla Ciebie kampanię na Facebooku? Napisz do nas!

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością   świadczonych usług.

Cityboard Media

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj Politykę Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., ul. Mokotowska 1, 00-640 Warszawa. Regon: 011355200, NIP: 5251003406. Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024971. Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 PLN.

© 2020 Cityboard Media. All Rights Reserved.