Najczęściej czytane
Reklama programatyczna. Czym jest i jak ją wykorzystać w biznesie?

Reklama programatyczna. Czym jest i jak ją wykorzystać w biznesie?

Reklama programatyczna święci w ostatnich latach triumfy, ponieważ pozwala na efektywne dotarcie do użytkowników w oparciu o aukcje w czasie rzeczywistym. Chcesz rozwinąć swoją markę online, ale nie wiesz jeszcze na czym polega fenomen reklamy programatycznej? Poniżej garść niezbędnych informacji na ten temat.

 

Reklama programmatic – co to jest?

Na początek kilka wyjaśnień. Programmatic to nowoczesna technologia, która umożliwia kupowanie i sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Wartość rynku reklamy programatycznej rośnie z roku na roku.  Jak wynika z badania IAB/PwC AdEx, w 2021 roku w Polsce wydatki na ten model zakupu stanowiły blisko 1/4 wydatków na reklamę online ogółem (23%). Blisko 50% wydatków w tym segmencie dotyczyło wydatków na reklamę display/wideo (wzrost o 25,3% RDR).

Powszechnie model programatyczny kojarzy się z kampanią displayowi, ale warto wiedzieć, że dotyczy też formatów wideo i audio. Jest to narzędzie, które znacznie upraszcza proces zakupu i sprzedaży reklam. W odróżnieniu od bezpośredniego modelu zakupu nie wymaga ciągłego kontaktu między wydawcą oferującym powierzchnie reklamowe a kupującym.

Upraszczając: kupujemy wiele modeli reklamowych od różnych dostawców w jednym miejscu. Zakup może odbywać się w modelu aukcji publicznej (Open Market/ Open Auction), prywatnej (Private Marketplace) lub w opcji ustalonej ceny CPM między wydawcą a reklamodawcą (Programmatic Guaranteed, Preferred Deal).

 

Reklama programmatic – dla kogo?

Reklama programatyczna może być wykorzystywana zarówno do kampanii zasięgowych jak i do kampanii efektywnościowych. Jest skierowana głównie do dużych marek, które są gotowe inwestować w reklamę większe budżety. Jak pokazuje praktyka, lepiej sprawdzą się kampanie kierowane na szerszy obszar geograficzny i te trwające przez dłuższy okres. Kampanie lokalne, które są obliczone na efekt tu i teraz w modelu programatycznym nie przynoszą efektu. Dodatkowo trzeba wiedzieć, taka forma reklamy jest szczególnie korzystna, jeśli produkt ma szerokie zastosowanie i jest powszechnie dostępny.

 

Reklama programatyczna

 

Reklama programmatic – zalety

Reklama programatyczna oferuje wiele korzyści, które warto poznać, aby lepiej zrozumieć jej potencjał. Główne zalety reklamy programatycznej to:

  • Różnorodne formy – możemy wybierać spośród formatów graficznych (w tym kreacji natywnych i rich media), a także wideo, audio.
  • Precyzyjne targetowanie – dzięki wysokiej jakości danych o użytkownikach Internetu, bez problemu możemy dotrzeć do różnych grup odbiorców o określonych cechach demograficznych, behawioralnych, czy na podstawie ich aktywności online. Dostawcy mają możliwość pozyskiwania aktualnych danych z wielu różnych źródeł i tworzenia na tej podstawie profili użytkowników.
  • Szeroki zasięg reklamy – dzięki dużej liczbie wydawców oferujących powierzchnie w tym modelu sprzedaży mamy do dyspozycji kilkadziesiąt różnych giełd reklamowych. Co ciekawe, sieć reklamowa Google jest tylko jedną z nich.
  • Widoczność reklam i częstotliwość – platforma umożliwia ustawienie wskaźnika widoczności reklam jaki chcemy osiągnąć. Mamy również możliwość ograniczania częstotliwości wyświetlania reklam temu samemu użytkownikowi, aby nie był on przebodźcowany jednym przekazem.
  • Kontrola – dzięki raportowaniu danych w czasie rzeczywistym planista ma możliwość stałej optymalizacji kampanii.

 

Reklama programmatic – podsumowanie

Podsumowując, programmatic to dobre i efektywne narzędzie, ale dla większych marek i dużych budżetów reklamowych. Idealnie sprawdza się zarówno w kampaniach sprzedażowych, jak i leadowych czy wizerunkowych.

 

Chcesz zaplanować kampanię programatyczną? Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl