Najczęściej czytane
Ile kosztuje marketing szeptany?

Ile kosztuje marketing szeptany?

Wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę i chcesz, aby społeczność się o tym dowiedziała? Szukasz pomysłu na skuteczne, lecz nietuzinkowe dotarcie do grupy docelowej? Dowiedz się, ile kosztuje marketing szeptany, który może okazać się przydatnym narzędziem przy osiąganiu tych celów. 

 

Marketing szeptany: czym jest?

Marketing szeptany (marketing wirusowy, buzz marketing) to forma promocji firmy, wywołująca zainteresowanie produktem, marką lub usługą poprzez prowadzenie pozytywnej debaty na ich temat w sieci. Sprowokowana dyskusja dotycząca określonej marki i jej produktów umożliwia odbiorcom jej dokładne poznanie. Najprostszym uzasadnieniem dla tego typu kampanii jest fakt, iż internauci, bardziej niż reklamom, ufają opiniom innych konsumentów. 

Według badania przeprowadzonego przez Nielsen, 92% kupujących bardziej ufa rekomendacjom od przyjaciół i rodziny niż jakiejkolwiek formie reklamy. Inne badanie,  wykonane przez McKinsey wykazało, że marketing szeptany jest głównym czynnikiem stojącym za 20-50% wszystkich decyzji zakupowych.

 

Marketing szeptany: jak działa

Marketing szeptany opiera się na publikacji krótkich treści tekstowych, np. recenzji, opinii, rekomendacji czy komentarzy. Kampanie realizowane są w mediach społecznościowych, wizytówkach Google, serwisach opiniotwórczych. Warto mieć na uwadze, że z mediów społecznościowych w Polsce korzysta prawie 69% populacji (raport Digital 2024). Duża znajomość trendów w social mediach jest koniecznością przy prowadzeniu działań z zakresu buzz marketingu. 

Efektywnie zrealizowany marketing szeptany uniemożliwia odróżnienie płatnych działań od naturalnych wypowiedzi użytkowników. Buduje społeczności wokół firmy oraz wzbudza zainteresowanie oferowanymi produktami i usługami w taki sposób, aby odbiorcy dokładnie poznali markę.

Działania z zakresu marketingu szeptanego mają na celu skłonienie internautów do wykonania konkretnej czynności. Spośród nich wymienić można:

  • pozostawienie leada, 
  • udział w dyskusji na forum,
  • wystawienie opinii.

 

Marketing szeptany: zalety

Marketing szeptany pozwala biznesom zyskiwać wgląd w prawdziwe opinie konsumentów, mające istotny wpływ na ostateczne decyzje zakupowe przyszłych klientów. Posty wysokiej jakości, które nie są usuwane przez administratorów, mogą odpowiedzieć na pytanie zadane w dyskusji, spełniając przy tym wszelkie cele, jakie niesie za sobą marketing wirusowy. Warto poznać pozostałe korzyści płynące z wykorzystania marketingu szeptanego:

  • budowa obecności marki w sieci i jej lojalnej społeczności. Dzięki wpisom na forach i portalach firma stanie się bardziej rozpoznawalna, 
  • wspieranie działań SEO,
  • zwiększone zaufanie do marki. Za sprawą pozytywnych opinii i komentarzy marka będzie odbierana jako wiarygodna,
  • obecność na różnych serwisach społecznościowych. W ten sposób można dotrzeć ze swoim przekazem zarówno do obecnej, jak i przyszłej grupy docelowej,
  • przewaga nad konkurencją. Reklama szeptana sprawi, że o marce i produkcie zrobi się głośno, co pomaga w wyprzedzeniu konkurencji,
  • lepsze zapoznanie potencjalnych klientów. Zarówno w mediach społecznościowych, jak i na forach można dużo łatwiej poznać oczekiwania przyszłej grupy odbiorców,
  • wzrost ruchu na stronie. Wzmianki o działalności mogą zawierać odnośniki prowadzące do konkretnej witryny i kont w mediach społecznościowych. Tym sposobem ruch pochodzący z różnych źródeł wzrośnie.

 

Ile kosztuje marketing szeptany?

Do największych zalet marketingu szeptanego należy z pewnością jego niska cena. Jednakże koszt jest determinowany przez wiele czynników. Są to  między innymi:

  • zamierzony efekt reklamy oraz środków koniecznych do jej osiągnięcia,
  • liczba i rodzaj publikacji,
  • czas trwania kampanii.

Z reguły zawierana jest umowa na konkretną liczbę wpisów w miesiącu. Ceny mogą wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych w zależności od liczby wpisów. Cena jest też uzależniona od strategii, wielkości zespołu wykonującego zadanie, kanałów, czy specyfiki konkretnego produktu. Wiele opcji jest dostosowanych do różnych budżetów. Pozwala to firmom na wybór strategii najlepiej odpowiadającej ich potrzebom.

Chcesz wykorzystać marketing szeptany w swojej kampanii? Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl